Motorparts - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Harrie Schoot Uiterkamp - WaarBenJij.nu Motorparts - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Harrie Schoot Uiterkamp - WaarBenJij.nu

Motorparts

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Harrie

09 December 2007 | Jemen, Sanaa

zaterdag:
De eerste werkdag van een nieuwe week. Als je hier leeft ben je helemaal de tel van de dagen kwijt. Vanmorgen software voor de put inpectie van Jan op zijn nieuwe PC geinstalleerd. Het machientje draai onder Windows Vista, wat een drama, constant vragen of je wel wat wilt installeren, steeds aan het upgraden, en tooltjes staan op heel andere plekken dan bij XP. Daarna wat macro's proberen te maken. Echt proberen dus, want op eengegeven moment zat de hele pc vast. Ondertussen weer een aantal mensen gevraagd de verlichting uit te breiden en de tweede pc te plaatsen en aan te sluiten. Komt goed, komt allemaal goed. Mafies Moeskilla.
Smiddags Sjaak geholpen met het testen van een leidingzoeker dmv. radarsignalen. In Nederland kan het wel mooi werken in de schone grond, hier werkt het voor geen meter, met dit metaalhoudend gesteente in de ondergrond.
Jan was laat terug van het veldwerk met de camera inspectie. Dat kwam me wel goed uit, kon ik mooi de verloren uren van de morgen inhalen, hetgeen toch aardig lukte. Toen hij uiteindelijk thuis kwam kwamen de verhalen van zijn belevenissen snel los. De chauffeur wist een korter weg naar de puttenvelden. Nou doe dat dan maar. Het was inderdaad korter, maar de weg was nog in aanbouw. De bovenste laag bestond alleen nog maar uit stenen en grind. Gaat die kerel nog inhalen ook. Iets te ver naar links en dus en vast in het losse grind. In de achteruit en een pleer gas. Tot aan de as in het grind, en al een mooi eind richting de afgrond weggezakt. Jan zag de bui al hangen en is er voor deze actie al uitgestapt. Van de andere kant komt een 4*4 die hem eruit wil trekken. Na een paar pogingen is deze defect, en moet er een zware vrachtauto die toeterend stond te wachten aan te pas komen om hem eruit te trekken. De 4*4 blijft ontredderd achter!
Thuis gekomen had hij de knollen begrijpelijk op.

Zondag:
Begonnen met het schrijven van een handleiding voor het menu programma, logboeken en rapportage applicatie. Toch soms zoeken naar bepaalde woorden, en zinsopbouw, want het moet wel allemaal in het Engels. Ondertussen de films van de camerainspecties, welke Jan gemaakt heeft op CD´s branden. Diverse mensen kwamen kijken naar de films. Toen ze zagen dat enkele afgeschreven putten niet droog stonden en alleen maar schoongemaakt moesten worden vroegen enkelen zich af waarom hun eigen mensen dit niet konden constateren. Tsja.
Vanmiddag met Sjaak de stad in geweest kijken naar wat onderdelen voor motor en computer, maar teruggekomen met een Burka en een Jambia met brede riem en een lege portemonnee. Alles orgineel. Orgineel Taiwan dus. We werden vergezeld van twee mannen die we in de motorzaak ontmoet hebben. Een schriel mannetje, eigenlijk net een zak met botten, werkt tot mijn verbazing bij het waterbedrijf, main office in het magazijn voor distributie, op dezelfde lokatie als ik dus. De ander is leraar Engels. Deze mensen hebben ons de hele middag begeleid, de vriendelijkheid zelve. Morgen heb ik deze `collega` uitgenodigd om te komen kijken in `mijn` CPI.
Het belangrijke gesprek van Jan H. met de minister is goed ontvangen. Morgen zal al actie ondernomen worden.
Vanavond een paar uur met Hussayn in de stad aan het zoeken gweest naar een computerzaak om een videograbber te kopen die door Vista ondersteund wordt. Morgen zijn we hem nodig. Om tien uur hebben we de moed maar opgegeven, morgen maar een oude laptop gebruiken die dat ding wel kan aansturen.
Voor nu eerst: Pitten.