Taxi-busrit door Ta'izz - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Harrie Schoot Uiterkamp - WaarBenJij.nu Taxi-busrit door Ta'izz - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Harrie Schoot Uiterkamp - WaarBenJij.nu

Taxi-busrit door Ta'izz

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Harrie

14 April 2008 | Jemen, Sanaa

Zondag 13 april.
De laatste werkdag. Vandaag een afspraak met Sameer en Klaas. helaas kwam Sameer niet opdagen, hij had vannacht nog tot 2:00 uur gewerkt, en moest nu dus van vermoeidheid uitslapen. Het schiet dus niet op en ik kan hem dus niets overdragen, dus maar een brief geschreven met mijn gedachten verwoord. Tevens moet hij me de gegevensbestanden van het laatste jaar maar via de mail toesturen. Ik vul deze dan wel in om te kijken of het resultaat hetzelfde is. Van de data die ik heb zie ik bij een put wel energieverbruik maar geen water afgifte, het kan zijn dat de watermeter vast heeft gezeten, maar het kan ook zijn dat de pomp defect was en buiten bedrijf gesteld, terwijl men illegaal de stroom heeft afgetakt. Het plaatsen van een urenteller had hier uitkomst kunnen bieden.
Vandaag nog een paar trendgrafieken toegevoegd aan de rapportage, en dan moet het voorlopig goed zijn.
De controle kastjes moeten nu toch geplaatst gaan worden bij alle putten. We wilden dit eerst door de werknemers laten doen, maar volgens de manager van de betrefende afdeling is niet verstandig. We hebben en nieuwe kast gezien met 4 bevestigingsgaten, die op een plek met 1 schroefje was vastgezet. Omdat de kast scheefhing hebben ze aan de andere zijn een steuntje aangebracht. Een windvlaag en hij klettert van de muur.
Aan het begin van de middag afscheid genomen van de diverse mensen. Met Mustafa om 16:00 uur afgesproken om in de stad wat rond te kijken. Het werd een rit met een aantal van die taxibusjes waarvan de schuifdeuren aan de rechterkant konstant open staan. Kijken naar de kleur van het logo, hier kun je de wijk waar heen gereden wordt aan zien, hand opsteken, instappen en rijden maar. Bij het uitstappen geef je de chauffeur 20 Rial, nog geen dubbeltje, ongeacht hoe lang je mee rijdt. Nog wat laatste inkopen gedaan, en dan naar huis waar Heleen het galgenmaal bijna klaar heeft staan. sAvonds nog even een blokje omgelopen voor een verkoeling van 25 graden, nog even wat napraten en dan de koffer in.
Mogenvroeg om 8 uur staat de taxi voor de deur om Jasper en mij naar Sanaa te brengen over de gevaarlijke snelweg, een rit van zo'n 500 km.

  • 14 April 2008 - 17:50

    Buurvrouw Annemiek:

    Haa buurman!

    Toch wel erg hoor..ik wist niet eens dat jij in Jemen zat! Gaaf zeg! En ook zo lang! Ik blijf maar 3,5e maand in IJsland, lang genoeg voor mij (www.annemiekboeve.waarbenjij.nu). Ik wens je nog heel veel plezier daar en ik ga je site zeker vaker bezoeken!
    Groetjes Annemiek

  • 14 April 2008 - 20:12

    Martin.:

    Hi Harrie,

    Ik lees, het zit er al weer op.
    Ook deze keer heb je weer heel wat beleeft!
    Ik wens je een voorspoedige reis terug naar Hooge-Hexel, Ik spreek je nog wel een keer.
    Dat je mijn bijlage, niet kon openen dat probeer dan thuis maar eens.

    Met Hartelijke Groeten, Martin.

  • 18 April 2008 - 20:31

    Buurvrouw Annemiek:

    Ben er inmiddels achter dat je 2 keer in Jemen bent geweest, dus niet aan één stuk vanaf 2007 hihi. Maar goed, ik ben nu helemaal op de hoogte! Wel gaaf hoor, ff naar Jemen voor je werk!!
    Groetjes

  • 19 April 2008 - 21:00

    Jasper:

    Beste Harry,

    Het is nog wel steeds wennen aan Nederland, vooral aan de temperatuur. Ook komt de vermoeidheid er nu goed uit, dit gebeurd bij mij vooral als je even rust hebt.

    Op het vliegveld zelf was bij het inchecken ook nog gedoe. De mensen die mijn koffer hadden gepakt wilde 10 dollar hebben voor het dragen, zogenaamd extra "secrurity tax', toen ik het vroeg aan een militair die er rond liep hoefde ik het in een keer niet te betalen.
    Wel appart dat ze zo fel zijn op foto's maken bij het vliegveld. Maargoed, gelukkig is het allemaal goed gekomen. Heb je nog lang op het vliegveld moeten wachten voor het inchecken? Net voordat ik vertrok op Sanaa had ik jouw nog niet gezien in de wachtruimte op het vliegveld.

    De 24ste heb ik een vergadering met mijn begeleider voor mijn scripty, hierna zal de datum wel bekend worden.

    Groet, Jasper

  • 20 April 2008 - 15:05

    Bob:

    Beste Harrie,

    Ik lees dat u in Jemen zit en dat u een mooie tijd heeft daar. :)

    Echter zou ik u wat vragen willen stellen over dit land.

    Ik zou graag naar een Islamitisch land willen verhuizen om daar te gaan werken en wonen.
    Ik heb goede verhalen over Jemen gehoord.
    Weet u wat de mogelijkheden zijn voor een Nederlandse jongen?
    En zijn er Europese/Nederlandse bedrijven gevestigd? Althans dat het werk is waarmee je kunt rondkomen daar en niet elke dag de kans loopt om op straat te staan.

    Mijn email is bobby_85_@hotmail.com

    Hoop iets van u te horen:)

    ps nog een hele fijne tijd toegewenst daar:)

    Gr. Bob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jemen, Sanaa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 April 2008

Taxi-busrit door Ta'izz

12 April 2008

Rondje om de zon voltooid

10 April 2008

Diep ravijn langs de weg

09 April 2008

eerste Sisha ervaring

08 April 2008

Patat met
Harrie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1752
Totaal aantal bezoekers 46636

Voorgaande reizen:

24 November 2004 - 20 December 2004

Mijn eerste reis

Landen bezocht: