Diep ravijn langs de weg - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Harrie Schoot Uiterkamp - WaarBenJij.nu Diep ravijn langs de weg - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Harrie Schoot Uiterkamp - WaarBenJij.nu

Diep ravijn langs de weg

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Harrie

10 April 2008 | Jemen, Sanaa

donderdag 10 april
Weekend, vandaag een echte relaxdag. Weinig gedaan.
Faysa was met de familie een aantal dagen naar Aden geweest en kwam in de middag terug. Gauw even wat opruimen en schoonmaken, want eigenlijk had ze geen toestemming van Heleen, maar had ze het ons wel gevraagd. We hadden er geen problemen mee, moesten alleen wel zorgen dat de was en de afwas zelf gedaan moest worden, en zelf voor het eten zorgen natuurlijk.
Achterin de middag kwamen Jan en Heleen weer terug van een weekje familiebezoek in Nederland. Op de terugreis hebben ze de nieuwe groep, Klaas en Johan mee genomen, zodat het huis nu weer helemaal vol is. Onderweg hadden ze nog een ernstig ongeluk gezien, was net gebeurd. Twee auto's door de vangrail in het ravijn gestort. Eentje is na een val van 50 meter blijven liggen, de ander is in een ravijn van bijna 1 km. diep naar beneden gestort. De wrakken zullen er in de loop van de dag met een telescoop kraan uitgetakeld worden.
In verband met Fysa's salaris uitbetaling, wilde Heleen weten hoe vaak ze voor ons gekookt had. Het liep allemaal goed af.
Tijdens de door haar gemaakt maaltijd hebben de nieuwkomers zich voorgesteld aan de groep, even wat napraten en dan is het al weer bedtijd.

• 11 April 2008 - 10:49

Jan:

Hallo Harrie,
    We zijn van plan om over 2 weken met een Jemenitisch reisagent rond te trekken door Jemen. Weet jij of de situatie overal "redelijk veilig"is?
    Gr.
    Jan

• 11 April 2008 - 15:32

Marcel:

Hallo Harrie,
    ik lees het al je beleeft weer van alles daar.
    groeten van iedereen uit de bakkerij.

• 11 April 2008 - 19:45

Willie En Josefien:

Harrie, van harte gefeliciteerd met jou verjaardag, ik hoor wel wanneer de borrel klaar staat.

• 11 April 2008 - 20:19

Martin:

Hi Harrie,
    Laat nu ik lezen, dat je jarig bent.
    Nog van harte gefeliciteerd.
    Groeten van Martin.

• 11 April 2008 - 20:47

Jan En Diny Fakkert:

Harry,
    van harte proficiat!
    In een ander land je verjaardag vieren heeft ook wel iets.
    Geniet ervan!
    Groetjes uit Heeten;
    Jan en Diny Fakkert

• 12 April 2008 - 05:54

Harrie:

Ja, de verjaardag gaat gewoon door, maar deze was wel heel bijzonder. Overdag niet zo heel veel gedaan, savonds bij de "Broeder", de zaak van Osama, (nee niet die bekende van TV) een uitgebreidde lunch gehad, en daarna nog een paar uur uitbuiken in de relaxruimte lurkend aan een waterpijp. Een heel bijzondere ervaring.