Rondje om de zon voltooid - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Harrie Schoot Uiterkamp - WaarBenJij.nu Rondje om de zon voltooid - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Harrie Schoot Uiterkamp - WaarBenJij.nu

Rondje om de zon voltooid

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Harrie

12 April 2008 | Jemen, Sanaa

Vrijdag 11 april.
Mijn verjaardag vandaag, is lekker relaxed verlopen.
Achterin de middag een briefing met Jan om de voortgang van het project te bespreken, en om te horen hoe iedereen gevorderd is. Erwin en Frank hebben een beerput ontdekt, met als spil Hamud, de financieel manager. Er zijn nu zoveel bewijzen tegen hem dat er morgenmiddag een gesprek op hoog niveau plaatsvindt. Hij ruikt onraad, want hij is al bij de directeur geweest om te smeken hem niet te ontslaan omdat hij getrouwd is en kinderen heeft. Hij heeft vele boekingen laten betalen aan niet bestaande personen, De vier bestelde en betaalde auto's zijn in de boeken zoveel duurder dat de vijfde gratis was. Deze gebruikt hij nu dus privé. En zo zijn in de afgelopen periode diverse grote bedragen door het bedrijf betaald aan....
De meeste facturen, op een kladje, waren niet van de benodigde handtekeningen voorzien, en door zijn medewerkers, waarschijnlijk onder druk toch betaald. De auto's zijn besteld bij de echtgenoot van een medewerkster en als compensatie kreeg haar dochter een baan, bij dezelfde afdeling.
Mijn afspraak om met Osama weg te gaan ging niet door. Hij had er niet aangedacht dat vandaag alles dicht zat. Wel zijn we savonds met de hele groep naar zijn eetgelegenheid geweest om eerst uitgebeid te dineren, en daarna een paar uur uitbuiken onder het genot van een waterpijp.

• 13 April 2008 - 19:27

Wim:

He Harrie,

Leuk om zo al jou belevenissen te volgen. Je raakt al aardig ingeburgerd.
    Ook het oude handwerk van solderen en repareren komt je weer goed van pas.

Nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag, 54 rondjes om de zon al weer.

Nou we hopen je hier in de straat en bij Vitens spoedig weer te ontmoeten. Kom maar gauw weer terug naar het groene Holland, alles begint hier al weer mooi uit lopen.
    Een voorspoedige terugreis gewenst.

De buurman.