Waterpijp? - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Harrie Schoot Uiterkamp - WaarBenJij.nu Waterpijp? - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Harrie Schoot Uiterkamp - WaarBenJij.nu

Waterpijp?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Harrie

29 Maart 2008 | Jemen, Sanaa

zaterdag 29 maart.
De eerste werkdag, een formulier gemaakt voor analfabeten om de gegevens van de puttenvelden in te kunnen vullen. Nassr en Sameer waren enthousiast, willen nog aanvullingen maken in het Arabisch. Smiddags met Peter een paar uur naar het zwembad, daarna met Jasper de stad in om wat "aftersun" te kopen. De studenten zijn daar te lang aan het zonnen en snorkelen geweest waardoor ze best verbrand waren. Frank heeft zelfs 2e graads brandwonden opgelopen.
Onderweg nog bij een weverij naar binnen geweest. Een klein hok met een achttal weefgetouwen op handbediening. Een man zat in de hoek op de grond om elektrisch de spoelen te wikkelen. Om in deze weverij te kunnen komen moet je je onder en tussen de "machines' door wurmen, geen ARBO hier dus. Daarna de geweven doeken aangepast, als wikkel en hoofddoek.
Voor savonds heeft Heleen gekookt, voor een grote groep.
Siemen V. en de ambassadeur uit Sanaa met zijn vrouw waren te gast. Hij is een van de geldschieters van ons project hier. Tevens voorbereidende gesprekken voor de meeting die ze morgen hebben. De twee studenten Financieel/ bedrijfskunde hebben onrechtmatigheden ontdekt in de beloningen die buiten de boeken om verstrekt zijn afgelopen jaar. Hier moet er dus een voor bloeden, hij staat echter al op de lijst met loosers.
Na de bespreking kwam ik er achter dat er voor morgen geen brood was. Dus de stad in om in de straat wat te kopen. helaas waren deze beide shops gesloten. Dus een km. verder een volgende poging om 20 broodjes te halen. De shop was nog open maar de man wilde maar 7 broodjes verkopen, terwijl er genoeg lagen. Nadat de manager van het naburige hotel er bij kwam bleek dat het brood te oud bevonden werd om te verkopen. Omdat ik het toch wilde hebben is men de stad in gereden om voor mij brood te halen. het was inmiddels 23:00 uur geworden. Daarna met de manager van de hotelketen "Broeder" in het Arabisch, mee geweest om te kijken wat hij te bieden had. De waterpijp "Sisha" heb ik voor vanavond maar afgeslagen. Nog even thee met hem zitten drinken en wat adressen uitgewisseld voor bezoekjes. Op mijn voettocht terug kwam ik toevallig Hoessein tegen die me met zijn taxi naar huis heeft gereden. net voor middernacht thuis waar de nieuwe bewaker zat te wachten. Ik had natuurlijk nooit meer aan hem gedacht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jemen, Sanaa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 April 2008

Taxi-busrit door Ta'izz

12 April 2008

Rondje om de zon voltooid

10 April 2008

Diep ravijn langs de weg

09 April 2008

eerste Sisha ervaring

08 April 2008

Patat met
Harrie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 46751

Voorgaande reizen:

24 November 2004 - 20 December 2004

Mijn eerste reis

Landen bezocht: