De baas is weg - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Harrie Schoot Uiterkamp - WaarBenJij.nu De baas is weg - Reisverslag uit Sanaa, Jemen van Harrie Schoot Uiterkamp - WaarBenJij.nu

De baas is weg

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Harrie

01 April 2008 | Jemen, Sanaa

dinsdag 1 april.
Vanmorgen eerst gedacht dat ik me had verslapen. Ik had de Yemenitische tijd op de laptop ingsteld, en toch was de klok een uur vooruit gezet, terwijl er hier geen zomer/wintertijd is. Nu dus een uur verschil mit der Heimat. vandaag komt warempel
Sameer vanzelf bij me in het CPI met een uitdraai van de invoerlijs voor de mensen in het veld. Hij heeft het aangevuld met Arabische teksten, die jullie nu misschien ook wel kennen uit de stukken film van vriend Geert.
Siemen, Jan en Heleen gaan vandaag terug naar NL. Dus we zijn met vier personen over. Nog wat zaken besproken voor het gaval er een stroomstoring of blikseminslag is. Van Jan kreeg ik een stapel geld voor als er onverhoopt iets gebeurd. Instructie
voor als de computers en het netwerk uitvallen, en de sleutel van de auto, die Hoessein binnenkort komt halen voor wat onderhoud. Na wat telefoonnummers uitgewisseld te hebben reden ze richting Sanaa in de eerste regenbui van betekenis sinds een half jaar. Het kan dan best gevaarlijk glad worden op straat met alle olie, vet en rubber die dan loskomt uit het asfalt.
Savonds was Faisa er weer voor het bereiden van de avondmaaltijd. Hoewel het uitermate lekker was, bleef er tocht wat over. Ze heeft het meegenomen naar huis.
Vol trots vertelde ze dat haar oudste dochter over twee weken gaat trouwen en dan in Aden gaat wonen bij de familie van de bruidegom. Helaas ben ik dan net weg.
Twee weken terug hebben ze zich verloofd. Hier zijn Jan K. en Sanny naar toe geweest. Het moet heel bijzonder geweest zijn. Vrouwen komen in de burka's en even later waren ze in de vrouwenruimte aan het buikdansen met wel heel erg weinig kleding aan. Sanny heeft er nog wat foto's van gemaakt. Ik ben benieuwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jemen, Sanaa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 April 2008

Taxi-busrit door Ta'izz

12 April 2008

Rondje om de zon voltooid

10 April 2008

Diep ravijn langs de weg

09 April 2008

eerste Sisha ervaring

08 April 2008

Patat met
Harrie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 46747

Voorgaande reizen:

24 November 2004 - 20 December 2004

Mijn eerste reis

Landen bezocht: