Douane - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Harrie Schoot Uiterkamp - WaarBenJij.nu Douane - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Harrie Schoot Uiterkamp - WaarBenJij.nu

Douane

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Harrie

18 December 2007 | Nederland, Amsterdam

De vlucht van Sanaa naar Istanbul is snel verlopen. Het toestel was maar voor een kwart bezet, ruimte genoeg dus geprobeert een beetje te slapen. In Istanbul een uur wachten en vervolgens in het zelfde toestel voor de laatste etappe naar Amsterdam.
Via online reservering had ik een stoel op rij 11 gereserveerd. Dit is voor de nooduitgang. De rij met de meeste beenruimte.
In Amsterdam aangekomen, vrij lang wachten op de koffers. Bij de douane was het nog even spannend toen Sjaak desgevraagd aangaf sierraden gekocht te hebben. Toen bleek dat we uit Jemen kwamen mochten we toch door. De vijf Jambiya's, die ik gekocht had waren zodaning verpakt dat de scanner ze hopelijk niet als kromzwaarden konden detecteren.
Nog een paar uur en we zijn thuis. Einde van een zeer avontuurlijke missie, maar wel voor herhaling vatbaar.